LIPIK test
LIPIK test
Medianno
LIPIČKI PODUZETNICI

Predstavljamo: Antonio Ljevaković, vlasnik obrta Toni Print

08.05.2020. 14:26 | 2508 pregleda | Intervju

Antonio Ljevaković, mladi je lipički poduzetnik koji se nakon dugog izbivanja iz rodnog Lipika vratio i u ova turbulentna vremena obilježena COVID-19 pandemijom hrabro krenuo u nesigurnost koju donosi privatno poduzetništvo.

Piše:
Tomislav Ević

U ulici Ante Starčevića na broju 74 u dvorištu roditeljske kuće uredio je poslovni prostor u stilu studio apartmana i nudi usluge tiska podjednako zanimljive poslovnim i privatnim korisnicima.

Želeći pobliže razumjeti kako se odlučio pokrenuti obrt te o čemu se točno radi porazgovarali smo s Antoniom u njegovom posve novom poslovnom prostoru na koji gotovo stidljivo upućuje samo mala skromna reklamna tabla na kapiji.

Otvaranje vlastitog obrta logičan je korak za Antonia i nije ishitrena odluka jer se istom djelatnošću bavio dok je živio u Zagrebu, a u deset godina koliko je proveo radeći u firmi za čijeg vlasnika ima samo riječi hvale prikupio je veliko i vrijedno iskustvo radeći na projektima za neke od najvećih kompanija koje trenutno posluju u Hrvatskoj.

Prvi poslovi i odlazak iz Lipika

„Tada posla u Lipiku baš i nije bilo, kratko sam bio radio u Zelendvoru, poslije toga kao sezonac u Studencu, nakon čega sam „poludio“ i otišao za Zagreb okušati sreću“ govori Antonio o prvim iskustvima na tržištu rada. Iskustvo sam stjecao najprije radeći godinu dana u kopiraonici, zatim u tvrtki koja se bavila reklamnim materijalima velikog formata, jumbo plakatima i promidžbenim ceradama velikih formata. „Tamo sam se snašao, bilo mi je dobro, bavio sam se digitalnim tiskom, oslikavali smo za dobre i jake firme... S kolegom sam, primjera radi, oblijepio cijeli vozni park jedne dostavljačke tvrtke od 250 vozila, radio sam i na mnogim reklamnim kampanjama renomiranih hrvatskih tvrtki, na uređenju nekih od najvećih trgovačkih centara u zemlji (Arena centar, City centar, Garden Mall) u kojima sam radio na uređenju skoro svakog poslovnog prostora , radio sam i na brodovima „oblačeći“ 30 metarske jedrilice kompletno u folije, automobilima , uređenju interijera...“ istaknuo je Antonio samo neke od poslova na kojima je radio i stekao prilično šaroliko i opsežno iskustvo.

„No vrijeme je bilo za skućiti se, a u Zagrebu uz visoku cijenu nekretnina i troškove života na to nisam bio spreman. Vratio sam se u Lipik, predao zamolbu za posao na staklanu i primljen sam..."

Povratak i odluka o otvaranju obrta

Nakon povratka i rada na Staklani konačno sam se odlučio otvoriti obrt, što je zapravo bilo u planu dosta dugo vremena. Dugo se ta odluka „kuhala u glavi“, bile su to muke i borbe, ali konačno sam se na to odlučio.

„Kupio sam nekoliko strojeva, bez ičije pomoći, bez traženja poticaja i sredstava za poduzetnike, takoreći sam sa sobom. Uredio sam prostor, staru bakinu kuću, a većinu unutrašnjih radova obavio sam uz očevu pomoć." govori Antonio pokazujući prostor predviđen za primanje klijentele.

Radionica je u nastavku, u izduženoj prostoriji nalazi se sve potrebno za usluge koje Antonio nudi, profesionalni multifunkcijski pisač na kojem izrađuje letke, vizitke, cjenike i etikete sukladno željama i potrebama klijenata; veliki stroj za konturno rezanje folija koji mu je također jedna od osnovnih alata i koji mu je neophodan za radove na oslikavanju i „oblačenju" vozila, kao i stroj za vrući otisak na tkaninu kojim može raditi personalizirani otisak na majice.

Kako se snalazi u vrijeme Korone?

„Trenutno sam kako se ono kaže u „paušalu“ što mi odgovara jer imam male troškove prilikom uhodavanja u posao, a donekle mi i ova situacija s pandemijom ide na ruku jer ugostitelji koji trenutno ne rade uređuju lokale". U ovim teškim i neizvjesnim vremenima Antonio vidi priliku za uhodavanje u posao, a podosta je posla imao s ugostiteljima u Pakracu i Lipiku koji su vrijeme zabrane rada iskoristili za radove na uređenju interijera svojih objekata , kao i s izradom kojekakvih COVID-19 natpisa i upozorenja. Rezultate rada njegovih ruku moći će se vidjeti u ugostiteljskim objektima u Pakracu i Lipiku kada se dodatno popuste COVID-19 mjere opreza i otvore ugostiteljski objekti na razini Cijele Hrvatske.

Antonio ističe da svojom vještinom, znanjem i višegodišnjim iskustvom ima što ponuditi lokalnim poduzetnicima i obrtima u vidu izrade promotivnih materijala poput plakata, vizitki, cjenika, etiketa i plakata, izrađuje i 3D slova i natpise, ima veliko iskustvo i kvalitetno oslikava vozila, a odlično se snalazi i u uređivanju interijera bilo da se radi o zidnim tapetama za obogaćivanje prostora ili oslikavanju namještaja poput kuhinja, stolova, staklenih stijena, izloga i slično.

Konkurencije se kaže, ne boji i uvažava je, a trenutno se oglašava putem Facebook profila Toni Print jer je web stranica još u izradi. Svima kojima trebaju usluge kojima se bavi dostupan je svakodnevno u svako vrijeme na broj telefona 099/478 478 0 ili na adresi elektroničke pošte toniprintobrt@gmail.com

Planovi za budućnost?

„Samo naprijed!“ uz smijeh govori Antonio. „Želim uhodati i razraditi posao, stvoriti bazu zadovoljnih kupaca koji su sami po sebi najbolja reklama!“ zaključuje Antonio. U tome će mu pomoći i velik portfolio dosadašnjih poslova koje u obliku albuma potencijalni kupci mogu vidjeti kod njega i steći dojam o njegovom prijašnjem iskustvu.