Završila je manifestacija Mirisi Božića u Lipiku, kakav je bio njen učinak, što je donijela Lipiku i što smo iz nje naučili, upitali smo Ivanu Pleše voditeljicu Turističke agencije Lira Travel koja je koordinirala aktivnosti oko Mirisa Božića u Lipiku. Pročitajte njen osvrt u nastavku.
Model za jednostavan uspjeh i napredak koji se ostvaruje preko noći ne postoji, no smatram da bez lažne skromnosti možemo zaključiti 2016. kao izuzetno pozitivnu godinu koja je kao i 2015. godina na jedan simboličan način stepenica više prema onome što nam je cilj ostvariti za Lipik.
„Mirisi Božića u Lipiku“ vrhunac je višemjesečnih priprema i samo je jedan od niza bogatih programa koje profiliramo ne bi li došli do željenih rezultata. Sve aktivnosti su svojevrstan proces proučavanja i osluškivanja motiva i ukusa posjetitelja kako lokalnih tako i organiziranih skupina izvan našeg mjesta.
Pregledom manifestacije s brojnim svjetlećim atrakcijama i instalacijama koje su osvijetlile ne samo stoljetni perivoj već i cijelo područje grada i okolnih mjesta bili smo svjedoci dolaska više stotina posjetitelja, originalnih ideja, inovacija, spremnosti na prilagođavanje izvanrednim situacijama, atraktivnih programa, izložbi, koncerata, sajmova, nastupa, radionica te nezaboravnih adventskih vožnji fijakerom ergele Lipik i turističkim vlakićem Lipik Express.
Vođeni savjetom Ane Bertić iz tvrtke Božićna bajka koja je zaslužna za uređenje cjelokupnog perivoja Lipika za vrijeme adventa da moramo živjeti priču koju predajemo drugima okrenuli smo kotač koji ne možemo zaustaviti i cilj da manifestaciju živi cijeli grad. Imajući u vidu organizaciju svih aktivnosti sa sigurnošću možemo reći da su „Mirisi Božića“ manifestacija građana grada Lipika, Toplica i ergele Lipik, udruga, branitelja, djelatnika ustanova i koordinacija grada Lipika, sportskih klubova, mještana naselja Grada Lipika, djelatnika tvrtki, poduzetnika, OPG-a, vatrogasnog društva, volontera….svih koji predano doprinose napretku Lipika.
Turizam je živi organizam kojemu se svakodnevno morate prilagođavati i u svakom slučaju nije jednostavno raditi u okvirima koji se slažu na višim, svjetskim razinama tako da uvijek dajemo onih nekoliko posto više izvan uobičajenih radnji. U okviru Lira Travel turističke agencije uz turističke i gradske subjekte organizirali smo programe, osmišljavali nove proizvode te koordinirali aktivnosti i promociju cijelomjesečne manifestacije „Mirisi Božića u Lipiku“. Kako smo i najavljivali ostvarili smo organizirane dolaske brojnih posjetitelja kroz jednodnevne izlete tijekom prosinca te smo organizirali rad naše suvenirnice na tri lokacije. Kada se nađete u situaciji da stojite ispred 4 autobusa trenutak prije nego 200 djece treba znatiželjno izaći iz njih u glavi vam se vrti ponosna činjenica da po prvi puta od Domovinskog rata za vrijeme adventa možemo reći da su dolazili autobusi turistički u Lipik u tako velikom broju. Sveukupno smo doveli preko 500 posjetitelja koji su obišli ergelu, Božićnu bajku, Kuću Bake Mraz, provozali se turističkim vlakićem, fijakerom te obišli Lipik uz turističko vođenje svakodnevno se pitajući jesmo li mogli više iako smo bili na izmaku snaga. Treba biti realan te smo taj prostor ostavili slobodnim za 2017. godinu.
Jedan oblik potvrde pozitivnog trenda dolazaka su upravo statistički podatci sa Državne ergele Lipik koje smo dobili od upravitelja Damira Jakšića gdje brojke govore sljedeće:
Broj posjetitelja adventa je mnogo veći te ga možemo samo okvirno odrediti, ali su nam već i ovi brojevi dovoljan pokazatelj da smo na ispravnom putu. Svakodnevno smo dobivali upite o trajanju i detaljima manifestacije posjetitelja koji su dolazili u vlastitoj organizaciji tako da sa sigurnošću možemo reći da je onaj nemjerljivi dio posjetitelja zasigurno velik. Fotografije iz Lipika obilaze svijet i on polako prerasta svoje okvire. Pobudili smo interes mnogih, uključujući i medije koji su svakodnevno prenosili priče iz Lipika.
Turizam je grana gospodarske djelatnosti koja ne spava te u svakome trenutku moramo biti spremni odgovoriti i ispuniti potrebe postojećih i onih budućih gostiju grada Lipika tako da već nekoliko dana nakon početka nove godine rezimiramo odrađene aktivnosti te pripremamo i planiramo advent za 2017. godinu. Velika prednost i snaga Grada Lipika leži u suradnji svih organizatora i suorganizatora cjelomjesečnog programa koji je izvrstan turistički proizvod postsezone. Uz pozitivne komentare posjetitelja i suradnika jačamo motivaciju za nastavak aktivnosti i s oduševljenjem prihvaćamo prijedloge i uključivanje građana u stvaranje novih proizvoda. Umijeće je uz skromne početke ostvariti nešto spektakularno, a upravo smo na tragu toga i svakodnevno dokazujemo sami sebi da je Lipik u stanju privući brojne vanjske posjetitelje.
© 2014-2025. COMPAS portal - Sva prava pridržana.