Kutak za poduzetnike

Sponzorstvo je moćan alat

20.12.2023. 08:53 | 1569 pregleda | Objavio: Sanja Bogdan Pavlović | Rubrika: Kolumne

Kako sportska organizacija može imati koristi od traženja sponzorstva? Neke od prednosti su naravno očigledne, poput više novca i bolje promocije. No organizatori sportskih događaja ili ljudi u menadžmentu klubova zanemaruju činjenicu koliko sponzorstvo može unaprijediti cijelu organizaciju. Svjedoci smo kako sportski klubovi organiziraju razne sportske događaje i ponekad se čini da to čine prilično anarhično, bez jasno postavljenih ciljeva (npr. koliko karata žele prodati na utakmicama, kako postići željenu posjećenost, koliko sudionika nekog natjecanja žele imati slijedeće godine i slično).

Koliko je rukometnih, odbojkaških, košarkaških i drugih klubova koji nemaju gde kvalitetno trenirati? Često nemaju novca za putovanja na utakmice pa se igrači i treneri snalaze sami. Ako se radi o mlađoj populaciji, očekivano je da roditelji se nekako snađu i da naizmjenično voze djecu na utakmice.

Sa druge strane, koliko tih istih klubova ima jasan cilj u smislu promocije, koliko ih ima uređene web stranice, koliko ih pokušava privući što više pratilaca na društvenim mrežama?

Klubovima i sportskim udrugama savjetujem postavljanje jasnih ciljeva na počeku sezone. Navedeni ciljevi moraju biti kako organizacijski, tako i financijski.

Rješavanje problema nije pokušavanje uključivanja u gradski proračun sa što većim iznosom, nego volja da i sami doprinesu opstojnosti i razvoju kluba. Lijepo kaže naš narod: „Pomozi si, pa će ti i Bog pomoći“.

Evo nekoliko primjera ciljeva za sportske klubove:

  1. Kupiti 3 garniture novih dresova
  2. Ostvariti 30% više prijava za događaj nego prošle godine
  3. Prodati 200 sezonskih ulaznica
  4. Prosečna posjeta na svakoj utakmici 300 ljudi
  5. Instagram stranica s 5.000 pratitelja

Kako će vam to pomoći kao klubu? Nijedan sponzor neće ući u razgovore sa vama bez nekog razloga. A ti razlozi su zapravo vaši ciljevi.  Postavljeni ciljevi su garancija sponzoru da ćete se baviti svojim događajem i klubom na pravi način, ali i da će sponzorstvo biti sprovedeno na kvalitetan način. Dakle, ako nemate, donesite što prije strateške i operativne planove udruge ili kluba. Oni će vam olakšati rad i privuće će sponzore.

Informacije o nekom događaju do publike dolaze preko interneta. Dakle prvi korak bi bio da se pojavite na internetu.  Kada sponzor veže svoje ime sa vašim timom ili događajem, to je velika stvar. Ovo će rezultirati porastom prometa na vašoj web stranici  i društvenim mrežama. Vaš sponzor ima svoju publiku i kada je pozove da pogleda događaj koji oni sponzoriraju, ta promjena će se osjetiti. Sponzori će dovesti više ljudi do vas.

Vaša web stranica i društveni profil treba biti  prilagodljiv za mobilne uređaje jer će vam 70% posjeta dolaziti upravo sa njih. Ne zaboravite postaviti sve relevantno: povijest kluba, stare fotografije, raspored utakmica, mogućnost nabave karata, kupnje suvenirskih sporstskih dresova kluba i slično.

Danas je pažnja najvažniji resurs koju veliki brendovi pokušavaju osvojiti, a nema prirodnijeg nego da tu pažnju kupuju na sportskim priredbama ili kroz sportaše i sportske klubove sa kojima se ljudi prirodno emotivno povezuju.

Prihvaćajući partnerstvo sa vašom sportskom organizacijom, sponzor dobija pristup vašoj ciljnoj publici.  Ako je vaša publika dio ciljne publike sponzora, onda će, naravno, sponzor pokušati pretvoriti vašu publiku u kupce svojih proizvoda i usluga.

Sponzor ne mora ulagati dodatne napore i novac u oglašavanje. Vaš sponzor vjerovatno troši tisuće eura na oglašavanje godišnje. Svaka šansa da besplatno reklamiraju svoj posao je za njih izuzetno privlačna. Među publikom koja prati sportska natjecanja su potencijalni kupci i klijenti sponzora. Oni će biti spremniji da kupe proizvod ili uslugu od poduzeća koje sponzorira njihov voljeni klub.

Da biste privukli sponzore, dobro je poznavati svoju publiku, jer upravo to je ono što zanima sponzora. Npr. tko dolazi na vaše utakmice? Koliko je njih iz vašeg grada, a koliko iz okolnih naselja? Koliko su stari u prosjeku – imaju li 20 godina i ograničen budžet, ili 50 godina i mogu dobro potrošiti? Ako to do sada niste pratili, krajnje je vrijeme da počnete.

Kao zaključak možemo istaći da je sponzorstvo dvosmjerna ulica i kada se rade ispravno, može dovesti do ogromnih koristi kako za sponzora, tako i za vašu sportsku organizaciju.

Sportske udruge i klubovi će dobiti mogućnost bavljenja sportom na organiziraniji i financijski rasterećen način.

Sponzor će dobiti porezno rasterećenje i priznate troškove sponzoriranja, ugled u javnosti, kao i nove kupce i klijente.

Imidž u javnosti će biti poboljšan i jednima i drugima.

© 2014-2025. COMPAS portal - Sva prava pridržana.