KUTAK ZA PODUZETNIKE

E-usluge za poduzetnike

27.09.2023. 09:41 | 1594 pregleda | Objavio: Sanja Bogdan Pavlović | Rubrika: Kolumne

Svuda oko nas se priča o digitalnoj transformaciji poslovanja i o digitalnim uslugama, a ipak smo svjedoci da se to nedovoljno koristi i da svi imamo nekako polovične informacije šta se sve može, a šta se ne može digitalnim putem.

Cilj razvoja e-usluga je osigurati bolju digitalnu dostupnost javnih usluga i informacija kako bi se omogućila automatska elektronička povezanost tijela javne vlasti, povećala razina digitalnog pružanja usluga, te spojio sustav javne uprave s privatnim sektorom, civilnim društvom i institucijama EU.

Prednosti korištenja e-usluga su višestruke: osim što olakšavaju svakodnevno poslovanje poduzetnika, u smislu bržeg i jednostavnijeg poslovanja (bez papirologije), digitalne tehnologije pridonose i uštedi vremena, novaca, prostora. Najbitnije: e-usluge omogućuju pružanje komunikacije s bilo kojeg mjesta, brzo i efikasno rješavanje zahtjeva upućenih prema tijelima javnog sektora, bez fizičkog odlaska u neku od institucija.

Poduzetnici time osiguravaju konkurentsku prednost radeći bolje, brže i jeftinije. Poslovni procesi mogu se odvijati puno fleksibilnije i automatiziranije, s puno manje dokumenata, uz visoke razine sigurnosti.

Koje sve e-usluge poduzetnici mogu koristiti?

START – elektroničko pokretanje poslovanja

Umjesto fizičkog odlaska u nadležna tijela, poduzetnici u Hrvatskoj danas svoje poslovanje mogu pokrenuti u nekoliko dana, putem digitalnog servisa START- elektroničko pokretanje poslovanja. To je informacijski sustav koji omogućuje brzo i jednostavno pokretanje poslovanja iz vlastitog doma. Usluga omogućava elektroničko osnivanje d.o.o. ili j.d.o.o (upis društva u sudski registar i u Registar poslovnih subjekta pri Državnom zavodu za statistiku), otvaranje transakcijskog računa u poslovnoj banci, registraciju društva u registar obveznika PDV-a i/ili dodjelu PDV ID broja (Porezna uprava), registraciju u sustav HZMO te elektroničko plaćanje temeljnog kapitala i sudskih pristojbi.

Omogućeno je i elektroničko otvaranje obrta (upis obrta u Obrtni registar), otvaranje transakcijskog računa u poslovnoj banci, upis obrta u registar poreznih obveznika, registar obveznika PDV-a i/ili dodjelu PDV ID broja (Porezna uprava), registraciju obrta u sustav HZMO.

Elektroničko pokretanje poslovanja: https://start.gov.hr/st/index.html

e-Tvrtka

Poduzetnicima na raspolaganju stoji i servis e-Tvrtka koji omogućava elektroničko osnivanje d.o.o. i j.d.o.o. Usluga je od iznimne važnosti za gospodarstvo i predstavlja prvu stepenicu u ostvarivanju ideje o dostupnosti suda, korištenjem zaštićenih elektroničkih sustava te efikasnijem i bržem rješavanju predmeta na sudovima.

e-Tvrtka: https://www.hitro.hr/usluga-e-tvrtka

Jedinstveni portal Porezne uprave (ePorezna-JPPU)

To je središnje mjesto na kojem porezni obveznici mogu pristupiti elektroničkim uslugama Porezne uprave. Olakšava predaju poreznih dokumenata.

Putem tog sustava može se na efikasan način upravljati podacima poreznog obveznika, pregledavati porezne i druge podatke u evidenciji Porezne uprave, podnositi obrasce i zahtjeve, tražiti povrat poreza, preknjiženje sredstava, povezivanje nepovezanih uplata JOPPD-a i dr.

e-Porezna: https://e-porezna.porezna-uprava.hr/Prijava.aspx?ReturnUrl=%2f  

Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje (HZMO)

Usluga e-prijave korisnicima omogućava prijave/odjave na mirovinsko osiguranje, prijave o promjeni statusa tijekom osiguranja, prijave o početku/prestanku poslovanja obveznika doprinosa kao i promjenama podataka obveznika doprinosa. Svi obveznici s više od 3 osiguranika od 1. travnja 2014. dužni su prijave/odjave na mirovinsko osiguranje podnositi isključivo elektroničkim putem.

HZMO: https://lana.mirovinsko.hr/

Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO)

Prijavom u sustav mirovinskog osiguranja poslodavci više nisu obvezni osobno podnositi prijavu u sustav obveznog zdravstvenog osiguranja. Naime, povezivanjem sustava HZMO-a i HZZO-a te preuzimanjem podataka, olakšava se postupak prijavljivanja u zdravstveni sustav tako da obveznici više ne moraju podnositi dvije prijave u dva različita sustava, već samo jednu prijavu u mirovinski sustav.

Uvid u prijave i odjave na obvezno zdravstveno osiguranje moguć je preko web usluge e-Zdravstveno. U sklopu ove e-usluge moguće je: preuzimanje tiskanica prijava/odjava/promjena, prijava člana (supružnik, dijete do 18. godine), prijava novorođenog djeteta, promjena imena/prezimena i adrese prebivališta/boravišta i člana i nositelja te odjava člana.

HZZO: https://hzzo.hr/e-zdravstveno

Financijska agencija FINA

FINA je razvila nekoliko rješenja koja omogućuju elektroničko potpisivanje dokumenata, kao zamjenu za tradicionalno potpisivanje dokumenata i ugovora. Za elektroničko potpisivanje dokumenata potrebno je imati digitalne certifikate Fine i aplikativno ili tehnološko rješenje koje će omogućiti implementaciju potpisa na dokumente.

Kroz niz svojih servisa FINA omogućuje poduzetnicima jednostavnije i brže odvijanje poslovanja. Svim e-servisima FINE te pojedinim e-servisima državne uprave i javnih službi pristupa se jednim uređajem (FINA e-kartica ili USB token), a na kojemu se nalaze Finini poslovni digitalni certifikati.

FINA: https://www.fina.hr/e-servisi

Ovdje su nabrojene samo najvažnije e-usluge koje se često koriste. Ima ih još mnogo. Imamo vruće ljeto, što manje hodajte po suncu, obavite posao iz svojeg ureda ili doma.

Ako želite pregledati što je sve dostupno od e-usluga, pogledajte u Katalog.

Katalog usluga aplikacije e-Građani: https://gov.hr/hr/katalog-usluga/10?katalog=1&podrucje=47

© 2014-2025. COMPAS portal - Sva prava pridržana.