06.04.2018. 15:16 | 1644
pregleda | Objavio: Compas | Rubrika:
VijestiDolaskom toplijeg i ljepšeg vremena te povoljnijih uvjeta vožnje, na prometnicama se očekuje sve veće sudjelovanje motocikala, mopeda, bicikala i pješaka. Početak motociklističke sezone najkritičnije i najopasnije je razdoblje vožnje za sve vozače tih kategorija vozila, ističe se u priopćenju Policijske uprave požeško-slavonske.
Tijekom 2017., godine u Republici Hrvatskoj dogodilo su se ukupno 2.526 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači motocikla i mopeda, što je (u odnosu na prethodnu 2016., - 2.352 nesreće), povećanje za 174 nesreće ili 7,4%. Tijekom 2017., poginulo je 50, odnosno 2 sudionika ili 4,2 % više u odnosu na 2016., - 48 poginulih. Također, razmatranje podataka o ozlijeđenim sudionicima ove kategorije vozila pokazuje povećanje, jer je tijekom 2017., ozlijeđeno 1.961 (662 teže i 1.299 lakše) sudionika u prometu, odnosno 96 ili 5,1% više u odnosu na 2016., – 1.865 ozlijeđenih (657 teže i 1.208 lakše).
Tijekom 2017. godine 9,8% od ukupno nastradalih vozača i putnika na motociklima i mopedima nije koristio zaštitnu kacigu, od čega 16,0 % (svaki 6,3) kod poginulih, 11,6% (svaki 8.6) kod teško ozlijeđenih i 8,7% (svaki 11,5) kod lakše ozlijeđenih.
Stoga iz policije savjetuju i preporučuju vozačima mopeda i motocikala sljedeće:
- prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
- uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
- zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
- provjeriti tlak u gumama,
- upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
- ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
- poštivati dopuštena ograničenja brzine,
- prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
- prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
- izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
- prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
- ne voziti slalom između vozila,
- kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla,
- predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
- voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
- voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
- poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.