Djeca kroz igru učila o socijalnim vještinama

CPUZ LIPIK: Obilježen Svjetski dan socijalnog rada

20.03.2025. 12:37 | 871 pregleda | Objavio: Compas | Rubrika: Vijesti

Svjetski dan socijalnog rada, koji je proglašen od strane UN-a, tradicionalno se obilježava treći utorak u ožujku s ciljem isticanja postignuća socijalnog rada i podizanja vidljivosti socijalnih usluga.

Centar za pružanje usluga u zajednici Lipik ove je godine obilježio ovaj značajan datum kroz temu „Socijalni rad i socijalne vještine“, naglašavajući važnost socijalnog rada u zajednici i njegovu ulogu u razvoju socijalnih kompetencija kod djece i mladih.

U suradnji s Osnovnom školom Lipik, organizirane su grupne radionice s ciljem poučavanja djece socijalnim vještinama. Radionice su osmislile i provele socijalne radnice Centra za pružanje usluga u zajednici Lipik – Božica Ivaštinović, Natalija Borčicki, Katarina Bogović, Daniela Ančić-Žunić, Melanija Svjetličić, Tina Vostri, Emili Šokić i Martina Zanetti Pleša – uz podršku ravnatelja CPUZ-a Ivana Pušćenika.

Tom prilikom istaknuta je važnost socijalnog rada u zajednici, a učenici su kroz različite aktivnosti imali priliku učiti o komunikaciji, emocijama i nenasilnom ponašanju.

Ravnatelj Pušćenik izrazio je zadovoljstvo uspješnom suradnjom: „Zadovoljan sam što smo u suradnji s Osnovnom školom Lipik obilježili ovaj značajan dan za našu struku. Zahvaljujem djelatnicima i učenicima škole na suradnji te stručnim radnicima našeg Centra na trudu da se djelatnost socijalnog rada približi lokalnoj zajednici.“

Radionice su još jednom pokazale koliko su ovakve inicijative vrijedne u jačanju socijalnih vještina kod djece i podizanju svijesti o važnosti socijalnog rada u društvu.

U sklopu edukativnog susreta, socijalne radnice su uvodno istaknule važnost socijalnog rada za obitelji i zajednicu u cjelini. Djeca su upoznata s ulogom socijalnih radnika u društvu te s aktivnostima koje provode u svom svakodnevnom radu.

Posebno zanimljiv dio susreta bio je kratki kviz, u kojem su učenici pokazali zavidno znanje. Nakon kviza, uslijedile su igre za razvoj socijalnih vještina, a jednu od njih osmislila je socijalna radnica Martina Zanetti Pleša.

Igra je kreirana pomoću igraćih karata i podijeljena u četiri poglavlja – osjećaji, komunikacija, aktivnosti i nenasilno ponašanje. Cilj je da djeca kroz igru usvajaju socijalne vještine. Kroz dugogodišnji rad s djecom razvili smo vlastite metode rada, jer djeca najbolje uče upravo kroz igru“, istaknula je naša sugovornica.

Radionica je potvrdila kako interaktivne metode učenja mogu biti iznimno učinkovite u razvoju socijalnih vještina kod djece, a odlično prihvaćanje od strane učenika pokazatelj je koliko su ovakve aktivnosti vrijedne i korisne.

 

U sklopu radionica o udomiteljstvu, učenici su upoznati s pojmom udomiteljstva za djecu, a na kraju susreta podijeljeni su im prigodno izrađeni letci. Cilj aktivnosti bio je približiti važnost obiteljskog okruženja tijekom odrastanja djece i osvijestiti učenike o značaju pružanja toplog doma onima kojima je to najpotrebnije.

Po završetku radionica, učenici i učiteljice izrazili su zadovoljstvo organiziranim aktivnostima. Učiteljica Sanda Ivanović naglasila je kako su radionice bile korisne i inspirativne: „Bile su zanimljive i potaknule su me da i sama osmislim slične igre. Učenici su s oduševljenjem posjetili dom svojih vršnjaka koji su korisnici CPUZ-a.“

Pozitivne dojmove podijelila je i učiteljica Snežana Kosanović: „Učenici su aktivno sudjelovali u svim aktivnostima, a radionice su bile iznimno korisne i poticajne. Svi smo se osjećali ugodno, a susret bismo rado ponovili.“

Radionice su još jednom pokazale koliko je važno educirati najmlađe o temama koje promiču solidarnost i empatiju te poticati ih na aktivno sudjelovanje u zajednici.

 

© 2014-2025. COMPAS portal - Sva prava pridržana.