U okviru velikog ekološkog projekta "Od izvora do mora" u Lipiku je 22. travnja održana akcija čišćenja gradskih i prigradskih površina koja je okupila stotinjak volontera. Bez razlike, bili djelatnici ustanova, vrtićanci, školarci, predstavnici mjesnih odbora ili lokalnih udruga, svi oni su subotnje dopodne poklonili uređenju šireg područja grada. Svim sudionicima akcije čišćenja Grad Lipik je osigurao kroasan i osvježenje, a organizatori projekta opremu za rad (majice, kape, rukavice, pomoćne vrećice te vreće za smeće).
Lipik je jedan od gradova prijavljenih na ovogodišnji natječaj „Od izvora do mora“ u organizaciji Coca-Cole, Konzuma, Jutarnjeg lista i Udruge gradova koji akcijama čišćenja ima za cilj skrenuti pozornost na važnost odgovornog odlaganja ambalažnog otpada i čuvanja vodnoga bogatstva te promiče odgovorno ponašanje i brigu o okolišu. Natječe se u konkurenciji malih gradova do 15 tisuća stanovnika, a konkurenti su Crikvenica, Ilok, Korčula, Lipik, Ludbreg, Mali Lošinj, Otočac, Ploče, Vodnjan – Dignano, Zabok i Zlatar. Tri najuspješnija podijelit će nagradni fond od 42 tisuće eura namijenjen za nabavku sadnica stabala, pa osim što će gradovi kandidati očistiti vlastiti okoliš od otpada, moguće će dobiti i priliku za dodatno ozelenjivanje svoga područja. Pobjednika će odlučiti nekoliko parametara, od kojih je najvažniji matematički izračun najveće prikupljene količine otpada po sudioniku ove jednodnevne akcije.
Koliko su ovakvi projekti s nacionalnim predznakom i uz angažman malog, domaćeg čovjeka važni za svaku sredinu komentirao je gradonačelnik Lipika Vinko Kasana:
„Višestruka je korist od ovakvih akcija. Osim što je čista i uredna okolina važna za zdravlje, Lipik je kao turistička destinacija dužna biti primjer i predvodnik u pogledu urednosti i čistoće, jer i na taj način šaljemo poruku i poziv svojim budućim gostima. Lipik je oduvijek grad zelenila i upravo je ova hvale vrijedna akcija Coca-cole sjajna nadogradnja i mogućnost da urbanu zonu dodatno ozelenimo“.
Slično je progovorio i čovjek od struke, Slobodan Katunar, upravitelj Šumarije Lipik.
„Lipik je nadaleko poznat po gradskom perivoju i Lipičani dobro znaju važnost ozelenjavanja urbanih zona. Siguran sam će znati cijeniti svaku novu sadnicu koja bi bila posađena u Lipiku. Osim novog hlada koji bi u budućnosti dodatno rashlađivao lipičke ljetne vreve, nije zanemariv niti onaj estetski moment koji bi donio dodatnu vrijednost ljepoti našeg Lipika“.
Na natječaj "Od izvora do mora" za 2023. godinu se prijavilo ukupno 28 gradova u kategorijama mali, srednji i veliki gradovi, a svi gradovi kandidati obvezni su do 31. svibnja organizirati i održati jednodnevne akcije čišćenja ambalažnog i drugog otpada na svom području. "Od izvora do mora" dio je dugoročnoga sveobuhvatnog plana Svijet bez otpada, kojim se tvrtka Coca-Cola, među ostalim, obvezala da će do 2030. godine prikupiti i reciklirati količinu boca i limenka koja odgovara onoj koju stavlja na tržište i da će udio recikliranih materijala u primarnoj ambalaži biti najmanje 50 posto.
© 2014-2025. COMPAS portal - Sva prava pridržana.